Plastikový model vozidla Revell 05682 v mierke 1:24.
Audi R10 TDI (iný názov: Audi R10) je nemecké pretekárske vozidlo, ktoré bolo verejnosti prvýkrát predstavené v roku 2005 a o rok neskôr sa zúčastnilo na svojich prvých pretekoch. Na pretekoch sa zúčastňovalo až do roku 2010. Vozidlá sa montovali v závode v Ingolstadte v Nemecku.
Model R10 TDI vznikol ako náhrada za skvelý model R8 na pretekárskych tratiach a ako odpoveď na konkurenciu, ktorá sa objavila po tom, ako ACO zmenila predpisy pre preteky 24 hodín Le Mans. Navonok je R10 veľmi podobný svojmu predchodcovi, má však vylepšenú aerodynamiku a dlhší rázvor. Karoséria je samonosná (tzv. monokok), vyrobená prevažne z uhlíkových vlákien, čo znamená, že vozidlo váži len 935 kg, čím sa jeho hmotnosť podobá... modernému Fiatu 500! Najväčšia zmena sa však udiala v pohonnej jednotke - Audi R10 TDI poháňa výkonný dvanásťvalcový motor s objemom 5,5 litra a dvoma turbodúchadlami. Vývoj, výroba a pretekársky program Audi R10 TDI bol veľmi nákladný - odhaduje sa na 15 miliónov dolárov ročne - ale viac než plodný. V rokoch 2006 až 2018 sa Audi R10 TDI zúčastnilo na 48 pretekoch, pričom 36 z nich dokonca vyhralo! Okrem toho v rokoch 2006, 2007 a 2008 na ňom jazdci získali tituly majstrov sveta. Audi R10 bolo nepochybne jedným z najlepších pretekárskych vozidiel začiatku 21. storočia.
Revell - Audi R10 TDI